torsdag 25 februari 2010

Reepalus fadäser, avsnitt 2

Ok, fortsättning på gårdagens tema, systematisk förföljelse av judar i Malmö.

Saken har utvecklat sig lite.

Först kom Reeplu med något töntig svar eller replik som inte sa ett dugg (länk).

Han menade att han bara var missförstådd och misstolkad, samt att det verkade som någon form av personligt angrepp av Federley. Man kan helt enkelt summera hans replik som värdelös. I sin funktion som kommunalråd i Malmö är det hans ansvar att stävja sådana här problem omedelbart, och det har han underlåtit att göra, och följaktligen är det hans brist på agerande i sin politiska roll som Federley helt riktigt ifrågasätter, inte Reeplu som person. Att han dessutom uttalat sig med undermeningen att ”det är väl inte mitt problem” gör dessutom inte saken bättre.

Så vem kan egentligen bli förvånad över händelseutvecklingen i Malmö med kravaller och antisemitism? I alla fall inte jag, och det borde inte heller komma som någon överraskning för varken rikspolitiker eller kommunalpolitikerna i Malmö. Man har alltså de senaste årtiondena plockat in långt fler än vad som rimligen kan assimileras i det svenska samhället, och vidare tillåtit bostadssegregation enligt samma principer som grundlades av (s) på 60-talet.
Ovanpå detta har alltså Malmö kommun plockat in en stor del ”flyktingar” från arabiska länder, alltså personer som sannolikt lärt sig hata Israel med bröstmjölken. Det senaste exemplet på detta är ju de stackars ”ensamkommande flyktingbarnen” (alltså hitsmugglade islamiska män), från Somalia, Afghanistan och Irak.

Om man ovanpå detta, och som ansvarig kommunpolitiker, inte kan fatta eller inse att det blir både islamsk fundamentalism eller trakasserier av lokala judar, har man faktiskt begått tjänstefel. Kommer man sedan med snack av typen ”jaha, de får väl flytta dit de vill”, underlåter man att se problem man själv orsakat och blundar för ren rasism.

Så nu blandar sig Mona Sahlin i matchen i denna artikel (länk), och beklagar lite mjäkigt att det har rört sig om ”olyckliga” uttalanden av Reeplu, och för att sätta plåster på såren tvingas Reepalu springa gatlopp mellan de olika judiska församlingarna och intresseorganisationerna. Sannolikt kommer Mona även göra några likartade besök för att visa sin solidaritet. När hon får en stund över från sina somaliska danser i Tensta, vill säga. Rent larvigt, löjeväckande och rent beklämmande både hur man beter sig och tror att medborgarna inte inser kärnproblemet.

De enda som har fattat, eller i alla fall törs ta upp problemet, är Sverigedemokraterna. Den borgerliga regeringen har inte rört ett finger för att varken begränsa invandringen till dess man når en assimileringsbar nivå, eller något för att lösa befintliga problem i synnerhet i de gamla miljonprojektområdena. Tvärtom, man plockar in flyktingar och i synnerhet de hitsmugglade islamska ankarmännen i en strid ström.
Ytterst ansvarig är migrationsminister Billström. Denne herre liknar inte bara en rumpnisse ur Ronja Rövardotter, han agerar som en sådan, och står som ett fån och frågar sig ”Voffö, voffö, kommer ni på detta viset?”, när smuggelströmmen ökar.

Jäpp, ett elakt personligt påhopp. Men det kan han gott ha efter sitt agerande som migrationsminister. Jag tänker inte be om ursäkt härför, om någon trodde det.

Vidare kan man som vanligt notera att beträffande detta ärende, tillåts inga kommentarer eller länkar i svensk press. Ett typexempel på brister i det svenska demokratiska systemet där medborgarna inte tillåts ha åsikter eller synpunkter, utan ska enbart lyssna till vad politikerna proklamerar.

Tack för länken förresten Utlandssvensk! Jag ska kolla på denna länk framgent och se vad intressant därstädes må finnas. Jag tror dock, som i fallet Kent, att det är den toppstyrda partilinjen som gäller. Alltså; fråga inte för du vill inte höra svaret.

5 kommentarer:

Utlandssvensk sa...

Micke,

Jag har NOGA följt fp senaste 15 åren och det är min bestämda uppfattning att Svensbo uttrycker åsikter som inte alls passar i "partilinjen". Om han får stanna kvar som medlem i fp anser jag att detta signalerar en markant förändring vad gäller toleransen för "avvikande" åsikter.

Hur som helst är det ju kul när man får begripliga svar på sina frågor....

Jag läser många bloggar och trots den stenhårda konkurrensen lutar jag åt att Kent Persson är den absolut värsta politiskt korrekta floskelmaskinen av de större partipolitiska bloggarna. Men hans website är tip top rent funktionellt!

Unknown sa...

Jag har lite lagt fp åt sidan. De är liksom politiska kameleonter, och lite lagomsvenska. Man hoppar till nästan vilket läger som helst så länge man får makt eller vara med på den politiska arenan.
Jag ska kolla Svensbo lite för att se om det är något kul.

Kent blogg är bra, men egentligen bara en propagandakanal för honom. Och han varken diskuterar ju något eller törs avvika det minsta från floskel- eller partilinjen. Lite trist faktiskt.

Utlandssvensk sa...

Trist var ordet!

Om du vill ha lite fart och fläkt rekommenderas:

http://www.hayekinstitutetsverige.com/

http://gotiskaklubben.wordpress.com/

Dessutom tycker jag att din blogg håller utmärkt klass! Du behöver bara lite fler läsare och kommentarer men det kommer säkert! Jag ska börja länka lite till dig.

Anonym sa...

Och vilken webbsidesadress har Utlandssvensk, då? Vore intressant att få veta!

Utlandssvensk sa...

Hej Cavatus,

Jag har ingen webadress. Jag skriver bara kommentarer. När jag säger "länka" menar jag att jag lägger in en länk i en kommentar.

Min IT kompetens är tyvärr minimal.....