söndag 2 januari 2011

Ett ensamkommade flyktingbarn

I denna artikel kan man läsa att man hittat en potentiell terrorist i Uganda med två olika id-handlingar.

Jag har tidigare skrivit om den rena idioti och naivitet som Migrationsverket ägnar sig åt.

Det kommer alltså ca 2500 - 3000 "ensamkommande flyktingbarn" till Sverige per år. Dessa uppger en ålder som aldrig ifrågasätts, och man gör inte ett vitten för att verifiera deras ålder. Varför vet jag inte, men jag såg någon gång att det skulle vara "integritetskränkande". Samtidigt har det kommit massor med indikationer på att de är mycket äldre. Alla kommer utan giltiga identitetshandlingar givetvis, och en del med förstörda fingeravtryck.

Baserat på enbart angivna uppgifter kan sedan det stackars "ensamkommande barnet", få en ny identitet och en ny ålder.

Så nu har man hittat ett sådant "barn" som uppenbarligen ljugit om sin ålder, d.v.s. angivit sig som nio år yngre, samt gömt sitt Kenyanska pass för att få dubbel identitet.

Vad ska Billström och Migrationsverket göra nu? Min gissning är att betala ett specialchartrat plan på skattebetalarnas bekostnad för att få hem det stackars barnet som var på utflykt med söndagsskolan i Uganda. Sedan kan han dra någon snyfthistoria och samla pengar till nästa utflykt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Drog samma slutsats att det var s.k. ensamkommande flyktingbarn.Jag har inom arbetet kommit i kontakt med en del som haft gråa hår och med en del rynkor- sällan under 18 som de säger. Jag har också mött de som kommer från ett helt annat land än de uppger och som har föräldrarna kvar. Sedan åker de dit på lov och får tom bidrag för sina semesterresor.De kostar runt 500 000 per år dessutom.

Ulmerkotten sa...

@ Anonym

Men hur i h-vete kan politikerna försvara detta!!!??