tisdag 22 mars 2011

Vad håller SvD på med?

Nu är jag trött på SvD. Jag vet ärligt talat inte vad de håller på med. Att få ej PK-inlägg raderade när dessa skickas in som kommentarer är man van vid, och vet att det inte är någon idé. Detta trots att inläggen inte strider, varken mot de stipulerade reglerna eller lagen. Man kör alltså envägskommunikation där bara ryggdunkar till artikeln, och inlägg som är PK accepteras. Det är illa nog, och man ger skenet av en tryck och yttrandefrihet som inte finns. Riktigt fult faktiskt.

Man raderar även twingly-länkar till bloggar som inte passar, detta trots att man inte har det publicistiska ansvaret. Ytterligare ett angrepp på tryck och yttrandefriheten. Denna blogg är som jag tidigare skrivit bannad av SvD rent generellt även om jag skulle skriva och berömma Silvias nya hattkollektion. Interaktiv Säkerhet AB i Varberg har en grupp som sitter och raderar allt, i fallet med denna blogg sker det automatiskt. Twingly-ping funkar inte.

Men nu har man verkligen fått spelet på Interaktiv Säkerhet AB. Denna artikel i SvD handlade om att man lurat och lurar en massa folk med Nigeriabrev, vilket är ett ganska harmlöst ämne, och jag kastade in en likaledes harmlös kommentar, och berättade att jag fått ett sådant. Jag kommer inte ihåg hur många kommentarer det var totalt, men gissningsvis minst 20.
Helt plötsligt har man raderat alla kommentarer!
Varför gör man detta? Vad håller man på med? ”Total Nätdominans” eller vad heter spelet?
Om man raderat dem av misstag, är det minsta man kan begära en ursäkt med förklaring. Men så icke.
Nu har det kommit in två kommentarer – vi får se om de raderas av suddagumman på Interaktiv Säkerhet AB.


Add: Haha, jag provade att komma med en kort kommentar om att Interaktiv Säkerhet varit i farten. Gissa vad som raderades illa kvickt? Yttrande och tryckfrihet...? Vad stred denna kommentar emot för regel kan man ju fråga sig. Kommenteringssreglerna? Nej. Lagen? Nej. Varför raderades den då?
Jo, av den enkla anledningen att du, lille medborgare, inte ska veta vad som sker. Tror någon att Twingly-länken ovan visas i SvD? Sluta tro, det gör den inte. Tack Interaktiv Säkerhet AB!

1 kommentar:

ɱØяñιηg$ʇðя ©™ sa...

Märkligt att dasspapperet inte gjort sig av med Gudmundson än då han ju trots allt inte är 100% pk.