måndag 4 april 2011

Debatt och opinion i SvD

Här har vi ett strålande exempel på hur det fungerar i landet med yttrande och tryckfrihet.
Som läsare av denna blogg antagligen kommit till insikt om, är det enkelriktad propaganda som gäller. Alltså, det myndigheter och politiker påstår och proklamerar som sanningar som inte får emotsägas. Tidningarna spelar med och har företaget Interaktiv Säkerhet AB i Varberg, som noga väger alla inlägg och blogglänkningar på guldvåg innan de antingen tillåts eller får (i fallet blogglänkningar), tillåts i tidningen.
Svenska Dagbladet är värst när det gäller detta, och har instruerat Interaktiv Säkerhet AB att inget som på något sätt är emot invandring, eller generellt ej PK ska bannas. Alltså är denna blogg bannad på SvD, vilket innebär att Twingly-länkningar inte fungerar till denna blogg.
Nu är det ju så att jag har ansvaret för vad som skrivs här och är ”ansvarig utgivare”. Jag skriver inga olagligheter, är inte rasist, eller uppmanar andra till olagligheter samt försöker hålla en god ton.  Men det struntar SvD helt i. Eftersom innehållet i denna blogg inte är PK, ska medborgarna inte ska känna till att den finns, så enkelt är det, oavsett innehåll och relevans för den artikel jag länkar till.

Informationen jag tillhandahåller är uppenbarligen farlig för gemene man att känna till. Så jag frågar mig helt enkelt vad skillnaden mellan ren diktaturcensur på bästa DDR-manér, och vad det SvD ägnar sig åt egentligen är. I detta land har vi ju frihet att säga vad vi vill, frihet att trycka vad vi vill. Honnörsord och basen för en demokrati och frihet, vi lärt oss från grundskolan, som egentligen och idag inte är värda ett skit, och vad som egentligen händer har börjat uppdagas på internet.
Sannolikt har denna verksamhet pågått i massor med år, men man har effektivt kunnat tysta alla som meddelat saker som inte ska komma till allmänhetens kännedom.

Inte ens en så liten debatt och till synes harmlös debatt, som den om dubbdäck och partiklar i luften, är en öppen debatt. I detta inlägg på min blogg ifrågasatte jag vad man håller på med. 
I SvD fungerade givetvis inte länkningen, tack vare Interaktiv Säkerhet AB, som täljer guld med kniv, med censureringsinstruktionerna i ena handen och den andra handen över delete-knappen.

Jag provade även att slänga in en kommentar med länkningar både till en mycket viktig och relevant DN-artikel på denna länk samt till min egen blogg, till denna artikel, men denna kommentar raderades givetvis.
Det är helt enkelt så att politikerna har bestämt att alla luftvägssjukdomar och problem som finns ska skyllas på bilismen, och i synnerhet de bilister som kör med dubbdäck, detta får inte ifrågasättas. Att det är minst tio gånger mer partiklar i luften på tunnelbanestationer som DN-artikeln påtalar må inte nämnas. Det är ju ett kommunalt färdmedel som medborgarna ska nyttja för ”miljön”.

Inga kommentarer: