onsdag 10 augusti 2011

Missa inte Kent Perssons blogg!


Det finns en politiker i Örebro som heter Kent Persson (m). Jag så hans länkning till artikeln och kunde inte låta bli att läsa hans blogg på denna länk.

Efter att ha läst den blir man rent utsagt förbannad. Man kanske skulle skratta om han inte var en tung politiker i Örebro. Han har gått i Tolgfors skola och det säger väl en del.

Jag kommenterade tidigare hans blogg, men tröttnade. Den är så full av floskler att man mår illa. Jag hade då även en ”floskelometer”, med vilken jag betygsatte hans artiklar ur PK-aspekt. Bloggen är totalt verklighetsfrånvänd och ska lura medborgarna till visionsflumlandet paradiset. Verkligheten försvinner helt och han sitter och dräller ur sig helt otroliga visioner, lösningar och som han kombinerar med en helt fantastisk svada av flummeri och ordbajs.
Givetvis kopplar han alla problem till SD. Han har inte en susning om SD:s politik, och har inte fattat ett skvatt, men det bekymrar honom föga. Full fart framåt bara med floskler, visioner och en hägrande riksdagsstol.

Så ta nu och läs Kent Perssons blogginlägg på länken ovan om du har en stund över.
Hur någon kan ge denne man förtroendeuppdrag, eller lägga sin röst på honom är för mig en gåta. Kan någon verkligen tro på det han skriver?
På många arbetsplatser har man ju drogtester. Jag tvivlar på att Kent skulle klara en sådan. Han lever uppenbarligen i en helt annan värld.
Jag känner inte Kent Persson personligen, och detta är på intet sätt ett personangrepp. Vad jag kommenterar är hans politiska uttalanden, och inget annat. Han kanske är en trevlig person rent privat, vad vet jag?
Så Kent. Jag bor inte i Örebro, är inte politiker, men jag tar en debatt med dig var och när du vill. Mig lurar du inte, och jag har sannolikt hållit flera föredrag än du. 

6 kommentarer:

Urban sa...

Kan bara hålla med,jag följer hans skit blogg men nu får det räcka.
Nu har han en artikel där han skriver att vi måste lära oss lyssna på varandra i politiken,visa mer förståelse,hänsyn,sen kommer det artiklar där han spyr galla över SD,hur dem måste stoppas,så otroligt motsägelsefullt.
Vilken jäkla mupp.

Ulmerkotten sa...

Precis. Fråga honom gärna på hans blogg om invandringspolitiken. Det gjorde jag och några till, vilket resulterade i att han undanbad sig våra kommentarer.
Vi var inte elaka, ohövliga eller så, utan vi bara ifrågasatte invandringspolitiken.

Så det är ju minst sagt paradoxalt och falskt av honom att komma med ett sådant påstående. Det enda han kommenterar är "ryggdunkar" och berömmande ord från andra moderater, annars skiter han i att kommentera.
Men det är ju tur att det finns sådana som Kent. De ger ordet "politikerförakt" ett konkret ansikte.

Johan sa...

Jo, den bloggen försöker jag missa.. Låt mig parafrasera:

"Syndens drivkraft kan vara stor och skrämmande. Sensommarens händelser i Norge och England är visserligen väldigt olika, men det som möjligen förenar är synd. En synd det finns all anledning att ta på allvar och på alla sätt motarbeta.

Motkraften mot synden är öppenheten, demokratin och arbetet med att hålla ihop samhället. Ska det vara möjligt måste det grundas i ett synsätt där alla människor är lika mycket värda och en syn där alla människor kan bidra på sitt i samhället. Alla och en var kan bidra på sitt sätt och efter sina förutsättningar. ..

Tyvärr finns dock djävulen som använder syndens makt för att skaffa sig inflytande. Syndens väg är en farlig väg och den är mycket cynisk. "

-----

För sextio år sedan hade pastor Persson naturligt funnit sin rätta plats i en frikyrkorörelse.

Men de, som fordom sugits upp av olika religiösa samfund, lever idag ut sin kallelse att förkunna i svensk politik.

Sverige är ett mycket underligt land...

Ulmerkotten sa...

@ Johan
Haha, ja likheterna är slående. Kul aspekt.

Men det värsta är att folk röstar på en sådan ordbajsare. Det låter vackert men är helt substanslöst och verklighetsfrämmande.
Jag vill minnas att hans mentor var Tolgfors, och det är ju åxå en skitsnackare av rang.
Svenska försvaret är nedrustat till ett rent skämt, man betalar soldater sämre än städare, och han skriver visionära saker i tidningarna. Man kan om det vill sig väl, och med lång förberedelse kanske mönstra 6000 soldater idag. På en befolkning på 9 miljoner. Han kan snacka bäst han vill om mobilitet och insatser, men den rena numerären är rent löjeväckande. Det är 0.0007 soldat per invånare. Eller 0.01 soldat per kvadratkilometer land. Alltså en soldat ska försvara minst 100 kvadratkilometer.

ɱØяñιηg$ʇðя ©™ sa...

Att lämna sitt eget land så pass öppet, värnlöst och försvarslöst är inget mindre än rent högförräderi, landsförräderi och folkförräderi.

Ulmerkotten sa...

Så rätt Robin.

Mitt förslag var att köpa in fina "sniper-rifles" och skicka ut dem till landets alla jägare. De har vapenskåp, är vana röra sig i terräng och kan hantera vapen. Min beräkning slutade på kanske 3 miljarder för detta, och skulle förbereda landet för ett guerilla-försvar.

Något annat försvar finns ju inte och kommer ta årtionden att bygga upp.