fredag 21 oktober 2011

Vaddå lite för bråttom?


Jag har ibland lite svårt att fatta nyheter i detta land. Jag har själv kört om polisbilar i drygt 200 vid ett flertal tillfällen. Blivit omkörd otaliga gånger i när jag själv kört kanske 200, även av polisen som på Autobahn som just brukade ha Porsche. Det var inte trafikfarligt alls, eller skulle jag ha ringt SvD varje gång jag blev omkörd av just en Porsche? Det finns andra märken åxå med bra väghållning och motorstyrka. Röda italienska sportbilar brukar man se i backspegeln och då är det bara att flytta sig även om man kör en bit över 200.

här har vi en förstasidesnyhet i Sverige. Någon kar kört om en civilpolis i drygt 200. Så jag frågar mig vad det farliga låg i. Hastigheten i sig självt, eller vad var det egentligen? Körde han trafikfarligt eller vad? Det förtäljer inte artikeln. En Porsche gör säkert 200 utan problem, med bra väghållning, bromsar o.s.v. så varuti ligger problemet? 

Inga kommentarer: