måndag 23 januari 2012

Och en ny notis om pressen...

Och så var det en liten notis igen. Ett meddelande som tydligen kom från TT, men som inga av de rikstäckande tidningarna ens tog upp. Men den lokala tidningen UNT har tydligen missat att det finns en koppling till invandringen och denna nyhet. Hade man gjort det hade man sannolikt inte publicerat något. De borde lära av de rikstäckande tidningarna – de vet hur man kör rasterteknik och propaganda.
Så i UNT kan man läsa i denna artikel, och det står i ingressen; ”De senaste åren har polisens beslag av illegala vapen ökat kraftigt. I fjol beslagtogs kring 2 400 vapen, en ökning med 14 procent från 2010. Jämfört med 2008 beslagtogs cirka 90 procent fler vapen i fjol.”

Ingen reagerar, ingen bekymrar sig, emedan jag gör kopplingen med de drastiskt ökade narkotikabeslagen jag skrev om för några dagar sedan. Ingen som gör den kopplingen och sedan kopplar dessa fenomen till den sanslösa invandringen, gängbildningarna och segrationen.

Så vad gör polisen då, tja, man har ju skickat enheterna för Grov Organiserad Brottslighet till Malmö, sådär 200 man. Så då verkar det som man har resurser att jaga gemene man på gatorna och man kan läsa om att polisen i Skåne jagar fortkörare, och andra ”grova” brottslingar. Hur många inbrott löser man? Hur många stölder, hur många mord? Näha, man lägger resurserna på att jaga Svensson som kanske kör några km/h över hastighetsgränsen. Snacka om knasig prioritering.

Men käre läsare; detta är en nyhet som platsar på förstasidan i DN, givetvis med en leende herre som inte har svenskt påbrå, och han berättar i en lååång artikel om sin tro. Varuti ligger nyhetsvärdet frågar jag mig? Är det en nyhet att det finns muslimer i landet. Nix, men man vill skylta med sådant här i multikultins namn och medborgarna ska få acceptans för den förda invandringspolitiken, invandrare och islam. Det är så genomskinligt att man…(tack Magnus Uggla!)


Add: Förresten, jag kom på en liten märklig sak. Om man tror på koranen och att en uråldrig skrift sådär 1400 år gammal ska gälla i ett modernt västerländskt samhälle måste man nog vara stenad. Men anser man att den inte ska gälla blir man just stenad, för att man inte tror det. De är lite märkliga de stenade muslimerna.


Add 2: Ojojoj. Idag är jag i syretältet. Vad sägs om denna:
Man har ju länge pratat om risken med sura utsläpp, och koranens verser heter just "suror". Så nu ställer jag mig frågan vilket som är värst; försurning av landet genom utsläpp, eller försurning av landet genom insläpp. Själv håller jag det sistnämnda för värst.


Eller kanske; Vad känner man när man läser koranen? Man får "sura" uppstötningar.

Inga kommentarer: