lördag 21 april 2012

Kent Persson

Jaha, Kent Persson från Örebro blir ny partisekreterareför (m) kan man läsa i dagens tidningar (länk DN, SvD, SvD). För några år sedan läste jag bloggar och hade förhoppningen att de som körde bloggar tog ansvar för dem. I mina ögon, och då innebar det att man ville ha en debatt. Skrev man ett inlägg fick man stå för det – jag trodde nätvärlden var vitare än den är. Jag upptäckte omedelbums att kommunister raderade inlägg som inte överensstämde med deras åsikter, oavsett hur relevanta inläggen var.
Sedan ramlade jag över Kent Perssons blogg, han var då moderat från Örebro och kommunalpolitiker. Jag tänkte att som politiker måste man ju ha ett visst ansvar och inte radera kommentarer som inte passar, och svara så gott man kan. Jag tror det var på senhösten -09. Så vi var några stycken, jag vill minnas fyra, som ställde en massa frågor till Kent som kommentarer till hans blogg, i början på 2010. Kent totaldök, och vägrade svara på alla frågor, jag och andra blev givetvis frustrerade och envisades. På Kents blogg var det bara ryggdunkningar från andra (m)-nissar som kommentarer och att svara på frågor struntade han helt i. Folk blev mer och mer frustrerade på hans agerande vilket slutade med att han var trakasserad på nätet på en förstasida i SvD. Sanningen var snarare den att folk blev förbannade på att han inte kunde svara, och inte trakasserier. Såvitt jag minns höll alla kritiker/kommenterare en ”god ton”. Men Kent undanbad sig slutligen från våra kommentarer. Jag respekterade detta och startade bloggen ”Kents floskelmegafon”, för att kommentera hans inlägg. Jag tyckte helt enkelt att det var synd att han skulle få vara oemotsagd. Jag ägnade mig ett tag 2010 år att floskelvärdera hans inlägg och detta är ett exempel.Jag uppfann även en floskelometer för varje av Kents blogginlägg, inspirerad av de ”nya moderaterna” som så ut så här.

Sedan tröttnade jag helt enkelt p.g.a. tidsbrist och fann det bättre att köra en egen blogg och ge faen i Kent. Jag startade denna blogg där jag kan skriva mina egna åsikter, strunta i Kent och hans floskler och nysvenska.
Men för att summera Kent Persson. Han är en klockren politikerbroiler, som upplärts av Tolgfors, en ordbajsare av rang. Kent kommer bara med en massa smörja och använder media till att få denna smörja kanaliserad. Substansen är noll men floskelvärdet är skyhögt. Ju fler värdeladdade och flummiga ord han använder ju bättre.
Så nu har han blivit partisekreterare åt ”nya moderaterna”. Det är knappast förvånande, och man får väl gratulera. I sin nya roll har han redan fått in en artikel/debattinlägg på denna länk i SvD. Som vanligt och tidigare, helt utan substans med en massa vaga mål och inte en enda siffra. Siffror är nämligen livsfarliga, ordflummeri med honnörsord och lite nysvenska ska det vara.

Inga kommentarer: