lördag 28 juli 2012

A day in life, part 1


Nu har jag accepterat ett förtroendeuppdrag för SD. Det krävde en hel del funderande, dels p.g.a. privata saker, men även eftersom alla som är med i SD utmålas som idioter och rasister i pressen. Smutskastning är legio. Problemet är alltså som jag ser det, och har hört på min arbetsplats, att folk helt enkelt inte vet vad SD har för politik, och vad den går ut på. En dam sade att ”det finns de som vill kasta ut alla invandrare” uppenbarligen åsyftande SD, och en annan ondgjorde sig över en son/dotter som tyckte om SD, som hade sagt att SD verkade ha en bra politik.
Vid dessa tillfällen fann jag ingen anledning att ta debatten, jag tror inte det hade tjänat något till, mer än att skapa dålig stämning. På ett arbete arbetar man och gör sitt bästa, det är vad man är där för och har betalt för.
Men problemställningen är intressant och efter att ha analyserat problematiken, kommer jag till slutsatsen att den information dessa personer, och säkert massor med andra fått är direkt felaktig, och det är vad de baserar sina åsikter på.  Jag vill definitivt inte ”kasta ut alla invandrare”, ej heller anser jag mig vara rasist eller på något sätt ”främlingsfientlig”. Jag har arbetat i Kina, Tyskland och haft massor med arbetskamrater från jordens alla hörn.
Som jag ser rasister är de rena idioter, det finns ingenting som säger att olika raser skulle vara sämre eller bättre. Jag accepterar alla personer för vilka de är, hur de uppför sig, och inte baserat på hudfärg eller var de kommer ifrån. Kanske har jag svenska värderingar här, varandes svensk, men det kan ju knappast vara fel i Sverige kan man tycka.
Men sedan har jag ett stort problem, och det kan jag erkänna. Det är med muslimer och islam. Samt med kulturer som har totalt andra värderingsgrunder än mina.

OK, vi börjar med islam och muslimer. I stort sett alla religioner jag känner till är relativt fredliga. De har olika värderingar, kanske baserat på kulturer och annat, men generellt är religioner bra saker. Jag har därför respekt för religioner och accepterar munkar och nunnor utan problem. Jag har lärt mig en del av nunnor jag pratat med vid S:t Trudpert i Müstertal. Religionerna har generellt även anpassat sig till nutiden, kanske med vissa eftersläpningar, men det generella är att religioner är fredliga och vill väl.
Men det gäller inte islam.
Ursäkta, men det är ingen religion, utan en extrem sekt. Kanske var det en religion en gång, men det gäller inte längre och den är direkt skadlig för vilket västerländskt samhälle som helst. Om vi börjar med grundproblematiken; för 1400 år sedan skrev alltså muhammed ner guds ord, och det är koranen. Den har inte ändrats sedan dess, vilken normalfuntad person som helst borde väl fatta att saker som gällde på 600-talet till 99% inte fungerar idag, och i ett modernt västerländskt samhälle. Eller vill någon vidmakthålla att mänskligheten inte utvecklats på 1400 år? Alltså; tror man att koranen fungerar här och nu, är man dum.  Så mycket ”främlingsfientlig” kan jag skriva under på att jag är. Alltså, kommer man till detta land om kallar sig muslim är det bara att beklaga, men inga som helst saker som moskéer, minareter, halal, burqa, niqab, eller andra saker ska accepteras. De har kommit till vårt land, och de ska acceptera vad som gäller här och inte ställa några som helst krav baserat på islam. Det är helt enkelt så att islam inte är kompatibel med ett modernt västerländskt samhälle.  Det är inte alls konstigt, eftersom muslimer menar att en bok som är 1400 år gammal ska gälla. Tror man det är man, ånyo, dum eller lurad – sak samma.

Vad som stör mig mest när det gäller koranen, är vidare att den uppmanar till direkta lagbrott. Trots detta finns det ingen som vill kräva att boken, eller de delar som direkt strider mot svensk lag förbjuds. På denna blogg kan jag inte skriva att alla muslimer borde dödas, och de som mördar muslimer ska bli belönade. Det är givetvis inte min åsikt, men att detta står i koranen är acceptabelt i sura 47:4: ”När I möten dem som äro otrogna, så halshuggen dem, tills I anställt ett blodbad bland dem! Slån dem då i bojor!… De, som dödats för Guds sak, deras gärningar skall han aldrig låta gå om intet. Han skall vägleda dem och sköta om deras sak på bästa sätt. Och låta dem ingå i paradiset, sådant han lärt dem känna det…Men död åt dem, som äro otrogna! Deras gärningar gör han om intet. Och detta därför att de försmå vad Gud nersänt, och så låter han deras gärningar förspillas”.

Jag får fortsätta i morgon, mycket att göra….

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för att du har "accepterat ett förtroendeuppdrag för SD". Personer med din klarsynthet och skrivförmåga är en stor tillgång i vår kamp. Irene

Ulmerkotten sa...

Hallå Irene och tack!

Jag vet inte om jag är så klarsynt, men skrivklåda har jag.

Jag kollade på hur mycket jag skrivit under åren här, och blev i det närmaste mörkrädd. Man funderar på hur mycket tid det tagit, och frågar sig till vilken nytta.

Det finns liksom inget svar på dessa frågor, och om inte annat är det just för skrivklådans skull.

Samtidigt retar det mig att andra kan sätta sig över mina åsikter. Denna blogg är alltså generellt bannad av SvD, och inga länkningar visas. Jag har frågat dem varför, men givetvis inte fått något svar.
Jag betraktar det som ren censur av oliktänkande, och rena DDR-fasoner.