lördag 25 augusti 2012

Är du en åsna med moroten framför dig?


Jag accepterar inte det mångkulturella samhället. Jag accepterar inte heller att Sverige ska bli ett mångkulturellt samhälle. Givetvis kör många med att Sverige redan är mångkulturellt, och att jag ska ge upp mina åsikter. Argument av typen ”Sverige är redan mångkulturellt, vare sig du gillar det eller inte.”, köper jag helt enkelt inte. Det är klassisk propaganda, och inte ett argument i sig självt. Visst har man plockat in alldeles för många invandrare, och naivt nog inte krävt att de ska integreras. Det är ett problem i sig, och kanske vill jag dra klockan tillbaka, men jag tror helt enkelt inte ett mångkulturellt samhälle kan fungera.

 Det finns två anledningar till detta; för det första är jag som sagt övertygad om att det inte fungerar. Grundläggande skillnader i kulturer och olika religioner och värderingsgrunder leder till konflikter och problem. Det är rent naivt att tro att befolkningsgrupper med helt olika värderingsgrunder och i synnerhet religioner ska kunna samexistera utan konflikter och problem. Mig veterligt i världshistorien har ett sådant samhälle aldrig fungerat, men den som har några exempel må gärna komma med dem.
Är det t.ex. någon som tror att judar och palestinier skulle kunna leva tillsammans i en lycklig harmoni? Att man skulle acceptera varandra och alla olikheter, och judarna ska betala skatt för imamer och moskéer samtidigt som palestinierna ska betala för synagogor och rabbiner.
Men i Sverige ska det fungera, eller hur? Att denna och liknande saker inte fungerar finns hur många exempel på som helst, t.ex. problemen i Malmö, mellan judar och araber.

Andra mer påtagliga saker är synen på kvinnor, och vi har ett typiskt exempel i form av muslimers syn på kvinnor och jämställdhet kontra den bild vi svenskar vill ha. Man har sedan sextiotalet jobbat på att kvinnor och män ska vara fullt jämställda. Hemmafruar och alla typer av könsdiskrimineringar ska bort, och full jämställdhet ska råda. Givetvis snackar man om kvoteringar, och varje gång vi ser en ny regering skriver man om hur många kvinnor respektive män som ingår i regeringen.
Så hur ska detta fungera med muslimer som uppenbarligen diskriminerar kvinnor? Jag har efterlyst det förut, och här kommer det igen; var är ni nu 68-vänsterns barrikadkvinnor? Är det accepterbart att kvinnor ska diskrimineras, och att de anses mindre värda än män? Ok, det är religion, men det köper jag inte. När det var en debatt om kvinnliga präster och biskopar, var religiös tro inte accepterbar. Alltså ska samma principer gälla idag, och för muslimer. Eller är islam mer berättigad än kristendomen i detta land, och står över lagen? Var är kraven på kvinnliga imamer? Att kräva kvinnliga präster gick ju bra…
Ett annat exempel är ju hur muslimer, eller i alla fall vissa kulturer ser på lättklädda kvinnor, d.v.s. lättklädda som temperaturen påbjuder.  Våldtäkterna i detta land har ökat lavinartat de sista åren, och överrepresentationen när det gäller invandrare är enorm. Vi pratar om något man mörkar, och BRÅ inte presenterar statistik för.

Jag anser det alltså fruktansvärt naivt att tro på det multikulturella, och multireligiösa samhället. Det kommer inte att fungera, och det finns hur många bevis som helst på detta.

Den andra anledningen är att jag som svensk se hur mitt land förstörs av just den naiva tron på det multikulturella utopisamhället. För det första har vi den rent ekonomiska aspekten. Invandringen till detta land kostar enorma belopp. Vi har redan stor arbetslöshet, och det finns helt enkelt inga arbeten. Man skapar ej heller nya arbeten ur tomma intet, ska man ha väldigt klart för sig. Detta leder till och har redan lett till, att alla som kommer som ”invandrare” till detta land måste försörjas, eftersom det helt enkelt inte finns arbeten, och i synnerhet inte för personer som inte kan svenska och är lågutbildade. Tiden till de vanligaste befolkningsgrupperna man plockar hit, och som kallas för ”flyktingar” och deras anhöriga får arbeten ligger runt tio år. Dessa personer måste alltså försörjas i runt tio år innan de har ett förvärvsarbete, och börjar betala skatt. Den ekonomiska ekvationen går svårligen ihop när en ”flykting” går i pension vid 65 års ålder. För ”anhöriga” vet jag inte, men sannolikt ser det ännu sämre ut för dem, ur rent samhällsekonomiskt perspektiv.
Men nu har ”berikningen” pågått i flera år. ”Flyktingarna” och deras anhöriga väller in, vi har kravaller, skyhög arbetslöshet, organiserad brottslighet, hedersmord, (grupp)våldtäkter, …(v.v. fortsätt själv), och de fantastiska fördelarna med lyser med sin totala frånvaro när det gäller det multikulturella samhällets frukter och fördelar.

Kanske någon kan upplysa mig om dessa, och berätta vad vi egentligen har för fantastiska frukter som följd av den förda invandrings och integrationspolitiken? Men vänligen - jag är ingen åsna så avhåll dig från morötter.

Jag är idel öga framför datorn. I synnerhet som ett litet parti som heter Sverigedemokraterna, och fick 5.7% av väljarnas röster det senaste valet har devisen ”Trygghet och tradition”. Är du sverigedemokrat behöver du alltså inte svara, men jag skulle gärna vilja ta en debatt med övriga 94.3% av svenska röstande, och få reda på, eller lära mig vilka frukter vi idag skördar, och vilka vi i framtiden kommer att skörda av det multikulturella samhället.
Eller kanske du gick med i fackeltåget för somalierna, eller mena att det handlar om rasism som denna artikelförfattare vill göra gällande (länk)?

Inga kommentarer: