fredag 3 augusti 2012

Rasistjouren


Missa inte denna artikel! DN har börjat med ”rasistjouren”. I detta fall är det en tjej eller kvinna som kommit till att hon innerst inne är rasist, och ber DN om hjälp med knep för att bli av med denna farliga åkomma.

Huruvida det egentligen finns någon ”Lena” kan vi låta vara och förbli en gåta, allt kan givetvis vara en ren och billig Q&A-kolumn författad av DN. Andemeningen är i alla fall densamma, och vilket som än är fallet är det ren propaganda.

Nix, jag är inte rasist, men detta är rent löjeväckande. Man tror man har med småbarn att göra.

Så stackars ”Lena” får goda råd om hur hon ska bota sin djupt liggande rasism, givetvis med kopplingar till vetenskap och man föreslår en ”kur”, så hon ska komma bort från sina ”fördomsfulla tankar”.

Givetvis är det så att ”Lena”, inte kan säga ett enda negativt ord om de invandrare hon nämner. Hon nämner att de klär sig annorlunda och bryter kraftigt. Men vem gör inte det i ett främmande land? Jag har i alla fall brutit kraftigt, när jag var invandrare.

Självklart är alla runt omkring positiva, och inte ett enda negativt ord.
Jag klassar henne som klockren rasist, precis som alla läsare ska göra. DN kommer alltså med en kur, och tips hur hon ska komma ur sitt sjukdomstillstånd.

Kopplingen till att kritisera den förda invandringspolitiken är uppenbar. I detta fall innebär detta att man inte ska döma människor för att de inte kommer från Sverige. Skitenkelt, men samtidigt fruktansvärt naivt.

Just naiviteten sitter just nu på din och min skattsedel, med en skyhög arbetslöshet bland invandrare, och då i synnerhet ungdomar. Vi ser narkotikasmuggling, våldtäkter (ca 5000 per år), gängkriminalitet, angrepp på polis och utryckningspersonal, vi har självmordsbombare, krav från muslimer, och så vidare. Vi pratar om mycket kostsamma problem som minst kostar 100 miljarder årligen.

Detta nämner man inte ett ord om i artikeln, och givetvis är alla som ”Lena” rasister.

Problemet är alltså att man vill att varje enskild person ska utvärdera enskilda invandrare eller familjer. Det är inte problemet, och givetvis finns det massor med invandrare som arbetar, gör rätt för sig, o.s.v. men…huset är överfullt och vi har massor med problem som det är, och Sverige borde helt enkelt stänga gränserna för alla som inte har ett arbete att komma till. De ”flyktingar” som hittar till detta lilla land i norr kan man räkna på ena handen. Varje dag när jag handlar, kan jag se hur muslimer påverkat matbutiken så att halal-mat florerar i synnerhet i frysdiskarna, och t.ex. kycklingbaserad korv med arabisk text tar plats för mat jag vill ha. Vi har tagit vår del av ansvaret, och är med i EU. Nu får andra länder inom EU ta sitt ”ansvar” om det finns något sådant att ta. Vi har problem så det räcker.

Jag tänker inte ändra mina levnadsvanor för att det finns massor med invandrare som valt att komma hit.

Man gör vad man kan för att dölja både de fundamentala skillnaderna som finns när det gäller kultur, religion och sopar problemunder mattan med idiotartiklar som denna.

Som sagt, det finns massor och förhoppningsvis en majoritet som gör rätt för sig i detta land, det har jag inga som helst problem med. Man må dock ifrågasätta behovet av arbetskraft eftersom arbetslösheten redan idag är skyhög, och svenska ungdomar flyr till Norge för att få jobb.
Islamiseringen av detta land, och alla de problem invandrings/migrationspolitiken ställt till de senaste tio åren nämner man inte med ett ord. Det är inga små problem eller kostnader vi pratar om.

Så läs gärna DN:s lilla söta Q&A-artikel och tro på den om du är, ursäkta ordvalet, direkt dum. ”Lena” jobbar just nu på sin checklista, för hon är väl inte rasist?
Propaganda för idioter helt enkelt.


Add; jag pingade på Twingly till texten ovan, men kunde konstatera att det inte fungerade.
Det fanns tidigare några harmlösa blogglänkar till artikeln, men eftersom en del kommit in, inkluderande min som inte är så uppskattande över "rasistjouren", tillåter man inga blogglänkningar.


Det är yttrande- och tryckfrihet som är stipulerat i Grundlangen, eller hur? Du ska läsa vad media skriver, tro på allt och nicka instämmande lille medborgare. För censur är fult, eller hur? Fanns i DDR, men inte 2012 och i Sverige, eller hur?

Inga kommentarer: