måndag 3 september 2012

Idag inget nytt, tyvärr

Ok, jag hade en pryl på gång - en konversation emellan mig och en tidning. Personen hade vänligheten att svara på mina mail och tala om vad som gäller. Det var intressant läsning.

Men nu uppstår problemet att om jag berättar detalj ordväxlingen, kan man spåra personen. Personen jobbar säkert för sitt levebröd precis som jag , och om jag berättar vad som sagts, kan han få faen för det.

Alltså har jag tråkigt nog inget att berätta, men jag har lärt mig en del om hur man censurerar blogglänkningar och kommentarer. Riktigt skrämmande faktiskt, och det finns en sak som skiljer den censur man en gång hade i DDR från den censur svenska media ägnar sig åt, och det är att man låtsas att censuren inte finns i detta land. I DDR visste alla vad som gällde, emedan man i Sverige, 2012, censurerar, men håller skenet uppe av en debatt eller och medborgarna kan uttrycka sina åsikter.
Jag tycker faktiskt den "ärliga" censuren i DDR, borde vara att föredra....

Sedan gläds jag åt att Avpixlat hela tiden får fler läsare, i skrivandes stund var det ca 1150 inne. Det är nog den enda informationskanal som väger upp propagandan. All heder åt de som driver siten, lägger ner jobb på den, och de krönikörer som skriver där.

...och Ullenhags senate idiotutspel med att dela ut 200 miljoner till de som bäst lyckas sopa den misslyckae invandrings och obefintliga integrationspolitken under mattan, är så inpiskat korkat att det inte är värt en rad på denna blogg.

Inga kommentarer: