måndag 17 september 2012

Tack regeringen, men ändå inte.


Någon på Avpixlat med signaturen ”Rawhide”, skrev i en kommentar att regeringen är SD:s bästa valarbetare. Ju mer jag tänker på det ju sannare blir det.

Man har ju kommit med en ohelig allians mellan regeringen och MP, man blockerar SD så gott man kan och alla förslag/motioner SD kommer röstar man ner bara för principens skull. Samma sak gäller säkert i många kommuner. De farliga SD ska på alla sätt motarbetas.
Jag frågar mig hur demokratiskt riktigt detta är, d.v.s. att man inte respekterar valda folkrepresentanter, utan ger upp det man gått till val på och de principer man står för, bara för att blockera ett annat. Hur många väljare hade valet 2010 röstat på moderaterna om de fått reda på att man avsåg samarbeta med MP? De riksdagsdebatter jag sett har mer varit en larvig pajkasting utan en enda besvarad fråga och inte värt att spendera tid på. Frågar någon från SD något är svaret bara svammel. Det är alltså inte mödan värt att fråga, eller mödan värt att skriva motioner. Kommer något från SD är inte innhållet eller idén det viktiga – den ska motarbetas och röstas ner med alla medel. Ren principsak, eller order från ovan.

Själv minns jag tiden då kvinnor kämpade för jämställdhet. Jag kommer inte ihåg mina åsikter då, men faktum är att man idag har ett relativt jämställt samhälle. Det snackas om kvoteringar till bolagsstyrelser och några rabiata muppar försöker lansera ”hen” för att radera könsskillnader.

Jag minns debatten om kvinnliga präster, och det blev helt legitimt att avskeda manliga präster som var kvinnoprästmotståndare, trots att det var deras tro. Man ska då komma ihåg att kristendomen funnits i detta land sedan 800-talet.
I den stad jag arbetar, kan man inte undgå att se alla kvinnor som är klädda i fotsida kläder, som ett kringvandrande tält, och man ser bara ansiktet. Någon regelrätt spökplump har ju dock inte sätt än.

Så här gör jag två kopplingar; detta är vårt land det är inget multikulturellt land, vi måste ha en lagbok, ett rättesnöre som alla kan hålla sig till. Tror någon att dessa kvinnor egentligen vill gå runt på detta sätt, eller är det bara för att deras män säger det och det påtvingas av den s.k. religionen islam? Tror någon att en kvinnas röst ska vara en halv mans värd i en rättssal, och att undervisning ska vara segregerad? I mitt huvud spelar det ingen som helst roll om det kallas för en religion, en tro, en politisk åsikt ellr vad katten som helst. Det är vansinne att tolerera i detta land.

Så var är ni nu ”hen”-tomtar? Var är ni 68-vänsterns barrikadkvinnor, och ni som tjafsar om kvoteringar och att tvinga fram jämställdhet? Var är er motion från vilket som helst av sjuklöverpartierna på kvinnliga imamer?
Eller kanske det är så att islam, trots alla uppenbara dumheter, är bättre än kristendomen? Vänligen förklara då hur ni får ihop det. Sparka präster som var ”kvinnoprästmotståndare” gick ju bra, eller hur?

Så den sanslösa importen av ekonomiska lycksökare (som kallas flyktingar eller deras anhöriga), kostar enorma belopp, skadar landet, orsakar konflikter, kriminalitet, ghettoområden, konstiga krav, o.s.v.

Som medlem i SD, beklagar jag att sjuklövern förstör för mig, mina söner och förstör mitt land. Det enda man kan glädjas åt är att SD enligt United Minds i den senaste opinionsundersökningen blev tredje största parti.
SD har en bra politik, klara mål och finansiering av allt. SD är inget enfrågeparti. Men jag är inte nöjd förrän SD har kanske 20-30%. När det händer är en stor del av rösterna, och redan idag, folk som fattat vilken katastrofal invandringspolitik som bedrivs, samt den totala avsaknaden av integrationspolitik.  För att inte tala om kostnaderna och hur Ullehag strör astronomiska summor runt sig i desperation för att sopa problemen under mattan och dölja dem.

Så den politik som man för, gynnar SD men skadar landet.  


Inga kommentarer: