tisdag 25 december 2012

Jaha, svenska pass igen

Men hur vore det att berätta att man bakat in en liten sprängladdning i passens plastsida, och en RFID-tag?
För sådär ett halvår sedan bloggade jag om detta på denna länk.

När jag tröttnade på att myndigheterna inte ens ville ersätta mig med ett nytt pass publicerade jag detta, men lik förbaskat fattade myndigheterna inte att de borde fixa ett nytt pass för att dölja vad man håller på med.

Märkligt nog fann jag att Al-Jazeera plötsligt varit in på min hemsida....

Men det är klart att det är en förstasidesnyhet i SvD i vilken förpackning man ska stoppa passet.

Alltså, Ni (svenska myndigheter), har bara er bara er själva att skylla i denna historia. Det hade kostar den ynka summan 350kr att hålla den dold men det fattade Ni inte. Alltså - grattis till Er egen dumhet.

Så det är lite kul att läsa i SvD att" Polisen skriver på sin hemsida att inga skadade pass hittills har påträffats men att laboratorietester visat att personsidan kan krackelera om passet ligger i plastfodral och utsätts för hög värme." 

Tror Ni det finns någon länk till denna sida från SvD? Och var är informationen om att man har RFID-taggar i passen och lite nobelkrut med någon ädelmetall? Nähä...lille medborgare bädda in ditt pass i lite tyg eller läder och bär det närmast hjärtat som din snuttefilt.

Inga kommentarer: