onsdag 12 juni 2013

Granskningnämnd?


Att Public Service är ett rent propagandainstrument är ganska klart som vi kan läsa i denna artikel. Sedan har man någon ”Granskningsnämnd” friat att man kallar SD för ett ”främlingsfientligt” parti. Jag misstänker att denna "granskningsnämnd" bestå av sjuklöverpolitiker.

Nu tar vi lite korkade citat från denna nämnd så ska jag yxa dem ett efter ett.

är uppenbart att vissa kulturer är bättre än andra”. Uppenbart för denna nämnd kanske, men inte för mig. Jag har levt i en helt annan kultur och kommit i kontakt med många andra. Man kan inte säga att en kultur är bättre än den andra. Är den kinesiska kulturen bättre än den svenska för att den är äldre? Eller är den amerikanska kulturen mer högstående än den japanska? Är den japanska kulturen bättre än den amerikanska? Detta är rent nonsens och värderingar av kulturer är bara subjektivt. Däremot är det så att om man blandar personer med olika värderingsgrunder, religion och kulturer uppstår problem som i bästa fall bara blir missförstånd. Men man kan inte påstå att en kultur är ”bättre” än någon annan, det är rent idiotiskt.

”…begränsad invandring, i synnerhet från länder där kulturen och värdegrunden starkt avviker ifrån den svenska. Ja, precis så. Läs det jag skrev ovan och då fattar man att det är som bäddat för missförstånd och konflikter om man naivt och relativt hastigt försöker köra en stavmixer på kulturer, värdegrunder och religioner . Det är dömt att misslyckas. Detta i synnerhet som man samtidigt försöker radera ut den svenska kulturen och den svenska värdegrunden på detta offeraltare.
Alltså, förespråkar SD en mycket mindre och kontrollerad invandring – förbaskat klokt.


…starka motståndare till mångkulturalismen som politisk idé och samhällssystem”. Helt rätt! Mångkulturalismen fungerar uppenbarligen inte. Det är rent naivt att tro att den ska fungera. Det är en befängd politisk idé, och vi pumpar årligen in kanske runt 100 miljarder på denna befängda idé. Den är helt döfödd som samhällssystem, och det är bara att inse att t.ex. muslimer inte kommer att accepter judar, att det inte är förenligt med ett modernt västerländskt samhälle att gå i burqa, den kvinnosyn, eller syn på sexuella minoriteter som islam står för. Tror någon naiv tomte att vi kan ha sharialagar parallellt med svensk lagstiftning?


Jag är inte ”främlingsfientlig”, och jag är med i SD. Men jag är inte så korkad att jag tror att ett multikulturellt, multireligons-, multivärdegrund-, multiflumsamhälle kan fungera. I synnerhet som man tillåter ren segregation och har stort s.k. utanförskap.

Det idiotiska och huvudlösa experimentet i detta land har redan kostat astronomiska belopp. Fattar partierna inom sjuklövern inte detta totala misslyckande blir det bara värre. Både för Sverige som land och skattebetalarnas plånböcker.
Men SD är inte främlingsfientligt – bara mycket kritiska till den invandringspolitik som bedrivs och den mångkulturalism och mångreligiösa flumvision som uppenbarligen inte fungerar.

Add. och som vanligt: Länken till denna blogg kommer inte att dyka upp i SvD. Fetbannad sedan flera år av SvD, helt emot lagen om yttrandefrihet.

1 kommentar:

Håkan Rohdin sa...

Jag måste verkligen säga emot dig, är det inte uppenbart att vissa kulturer är bättre än andra? Vad du ägnar dig åt är värderelativism.

Låt oss anta att jag visar dig ett samhälle bebott av ärliga, hjälpsamma, fridsamma och hårt arbetande människor.

Jag visar dig också ett samhälle med slaveri och som genomsyras av våld, lidande och dogmatism.

Vill du verkligen påstå att dessa två samhällen är jämlika? För det är vad du gjorde i ditt inlägg.