söndag 30 juni 2013

Kalla mig extremist eller främlingsfientlig om du vill


Jag har börjat hata orden ”extremister” och ”främlingsfientliga”. Vad är en extremist? Tja, tidigare var det en person som använde vapen, våld och dödade folk baserat på sina åsikter. Nu är det tydligen så att man är extremist när man inte delar sjuklöverns syn på invandringen. Det märkliga med hela resonemanget är att jag inte alls har någon som helst agg till enskilda personer eller de som kommer hit i förhoppningen att skapa sig ett bättre liv och en bättre levnadsstandard. Jag är inte alls fientlig till dem, men de är inte flyktingar, och eftersom vi redan har en massa problem med den förda invandringspolitiken, måste vi fatta rätt beslut.

Vi har massor med problem orsakade av just invandringen och att politirerna har inte krävt att de som kommer till vårt land anpassar sig. Kanske kan man tycka att det är extremistiskt, men jag anser inte det. Jag och vi svenskar lägger ribban här, och problemen orsakade av den sanslösa invandringspolitiken kan ingen missa. Politikerna säger att vi behöver invandringen och att ”vi kan bli bättre på integration”. Visst, men med minst 10% arbetslöshet och 25% ungdomsdito. Vi behöver inte någon invandring så enkelt är det. Den som vill invandra till detta land är välkommen, om han eller hon har ett arbete att komma till.

Det är inte accepterbart att kräva halalslaktad mat, det är inte accepterbart att kvinnor ska gå runt som vandrande sopsäckar på gatorna. Det är inte ok att…det är bara att fylla på, det finns massor av saker ”berikarna” kräver, och vanligtvis baserat på en gammal idiotisk skrift runt 1400 år gammal som heter koranen och strider mot allt det jag vill att ett samhälle jag vill leva i, är baserat på denna idiotskrift.

Men kalla mig extremist om du vill. Kalla mig främlingsfientlig. Jag är svensk och sannolikt en rätt typiskt sådan.   

2 kommentarer:

Gruvmor - Maria Olsdotter sa...

Precis så där känner jag också. Är inte ett dugg våldsam - eller hatisk mot invandrare, det låter så patetiskt att kalla helt vanliga människor som oss, för "högerextrema" och "främlingsfientliga". Man blir så less på att höra sånt, det är osakligt.

Att invandrarna kräver mer och mer, beror mycket på att vissa typer av svenskar tjatar om att invandrare ska få vara precis som de var i sina hemländer. Det om nånting är helt oacceptabelt enligt det sunda förnuftet!

Varför har de rest från andra sidan jorden till ett sekulärt västligt land, om de ändå vill ha det precis som de hade det därhemma.

Ulmerkotten sa...

Tack för kommentaren!
Det är tre generalfel:
Det första är att mängden personer vi släpper in omöjligen kan integreras, det är bara att fatta.

För det andra tillåter man att de bosätter sig med landsmän och personer med samma kulturella och religion. Incitamentet att integreras i Sverige blir alltså noll eftersom man klarar sig bra utan att integreras. Det blir tvärtom så att man ställer speciella och konstiga krav.

För det tredje, vi pratar inte om flyktingar. Det är prescis som du påtalar, har valt att flytta hit. Ofta genom att betala stora summor till människosmugglare. Givetvis en bra investering eftersom våra politiker har legaliserat "anhöriginvandring". Man yundrar hur detta stämmer överens med regeringens "arbetslinje" med en arbetslöshet på minst 10%.