söndag 21 juli 2013

En världberömd doldis


Vad säger man? Propaganda när den är som sämst. En världsberömd doldis, svensk. Jag blir bara så trött på hur man bedriver ren propaganda. Länk SvD.

Problemet är bara att propagandan är så förbaskat uppenbar, alltså framstår hela artikeln som larvig. Bara rubriken är så förbaskat larvig och propagandistisk att man mår illa. ”Mitt ibland oss”, alltså en av oss svenskar. ”Världsstjärna”, jaha – för muslimer kanske, och deras preferenser, men hela värden? Som svensk bekymrar jag mig föga, men konstaterar att SvD slår nya rekord i ren propaganda. Yeck.

Personen i fråga tycker tydligen om islam, så då kan han väl flytta sig till något land där man har islam och sharialagar. I mitt land har han inget att hämta med propaganda för islam.


Men jag är ju bara en otrogen som enligt koranen ska dödas. Mitt land eller muslimernas?

Inga kommentarer: