tisdag 22 oktober 2013

Förvinter med klimatförändringar - klä dig rätt

Jag såg ett klipp på Avpixlat, som var en interpellationsdebatt mellan Billström och Ekeroth. Den borde alla titta på. Det är uppenbart att Billström står och ljuger svenska folket rakt i ansiktet. Finland är bundna av precis samma lagar som Sverige, men man tar emot ett fåtal personer per år, och vi är med i EU (tyvärr), där vi är det land som tar emot flest flyktingar. Hallå Billström! Att hänvisa till konventioner och överenskommelser är uppenbarligen helt fel. 

Dessutom har vi de senaste åren tagit emot så många att vi har enorma kostnader och allvarliga problem. Om vi nu är en del av EU, borde vi med mycket gott samvete kunna stänga våra gränser för alla som inte har svenskt medborgarskap, och helt enkelt hävda att nu får andra länder i EU ”ta sitt ansvar”, vi har kostnader och problem så det räcker.

Men Syrien snackar man ju om. Det är så att bara man kan bevisa att man kommer från Syrien beviljas man permanent uppehållstillstånd, och enligt riksdagens beslut kan alla anhöriga komma hit åxå. Kan någon se någon som helst anledning för någon från Syrien att inte skicka hit en person? Det kan inte jag. Hur många var det i Syrien? 22 miljoner om jag minns rätt.  Wow! Vilken berikning! (ironi, men det fattade du inte va’ Ullenhag?).

Men snart är det dags för kanske 5-10 miljoner kristna kopter i Egypten att fly fältet. Ni vet, muslimer gillar liksom inte andra religioner, emedan vi ska gilla alla muslimer. Tillåta byggandet av moskéer och minareter.  Vi ska till och med acceptera halalslaktad mat i våra butiker, och att kvinnor ska ha ”rättigheten” att gå runt som spökplumpar. Detta trots terrorhandlingar och attacker på alla som ens ritar en karikatyrteckning på Muhammed, är vardagsmat. Bilbränder, våldtäkter, gängkriminalitet och skottlossningar har blivit vardagsmat. Tack!!! Segregation snackar vi om, och inte ett uns integration. Med den mängden "berikare" och EBO är givetvis integration att glömma.

Men vad är då fortsättningen i Billströms och Ullenhags paradis? Vi kan ju vara övertygade om att nya konflikthärdar lär blåsa upp. Detta i synnerhet som allt mer militanta muslimer dyker upp med en fundamental islamism. Den arabiska våren är en tidig vinter för oss västerlänningar om vi inte klär oss rätt och sätter på oss rätt kläder. Svennehora, jävla Svenne!  Det innebär i praktiken att vi måste stänga våra gränser och se problemen som inte våra. Kanske hänvisa till EU och de problem och kostnader vi redan idag har. Det är kläder för arabiska vintern.

Det är bara att fatta – vi är ett litet land uppe i Norden med ett socialt skyddsnät som inte är anpassat för vare sig de personer som kommer hit eller den mängd personer som kommer hit för att få ett bättre liv. Det spelar för mig och mina barn mindre roll vilka skäl de har.

Mina föräldrar och jag har byggt upp det skyddsnät som vi idag har, varken jag eller mina barn ska bli lidande av regeringens vansinniga och oansvariga migrationspolitik. Tyvärr är vi det redan, via skattsedeln.

Får jag problem med tänderna, kommer det kosta tusentals kronor. En person som befinner sig olagligen i detta land med samma tandproblem betalar 50kr.

Den sistnämnda problematiken är rent symptomatisk. Berikarna har på något sätt, och av någon för mig oförståelig anledning mer "värde" än mig som svensk. En form av omvänd rasism mot mig som svensk, som Billström, Reinfeldt och Ullenhag predikar. 

Inga kommentarer: