tisdag 26 augusti 2014

Man blir så trött på SvD

Först är jag lite sur på SvD. Först har man som alla tidningar, reklam. Sedan publicerar man på nätet och där vet alla att det man publicerar ska vara gratis om det inte rör sig om saker man köper. Sedan har SvD artiklar som man själva inte skrivit men dessa vill man ta betalt för. Ovanpå detta har man ett statligt presstöd.

Så på jobbet idag läste jag igen en artikel skriven av Mr. Zouhir. Hemma skulle jag tvingas betala pengar för att läsa denna artikel - det tänker jag inte göra, så jag kör ur minnet. Han hade en artikel för några dagar sedan på liknande tema, och nu verkar han ha fått för sig att någon form av radikalisering av gemene man i värsterlandet. Först är det lite svammel om referenser för att få relevans. Mr. Zouhir kör en klassiker med referenser som han vet att ingen läst eller ids läsa.
 
Sedan kommer något svammel om att det inte alls skulle vara så att radikala islamister de senaste åren som har stått för terroristhandlingar. Alltså, jag minns IRA, ETA, och kanske några andra terroristorganisationer. Men de senaste tio åren är det inte mycket att snacka om - det är muslimer som har orsakat terrorhandlingar och dito terrororganisationer som stått för ren terrorism, knappt några andra och i islams namn. Vi har Boko Haram, al-Qaida, al-Shabaab, Hizbollah, och nu IS o.s.v. samt problem med "flyktingar" som återvänder till länder de flytt från för att köra jihad.
 
Mot den bakgrunden ska man läsa att hr. Zouhirs artikel. Det är då inte alls märkligt att om "gemene man", eller någon form av medelsvensson, fattar att islam är en direkt fara för det västerländska samhället. Ingen kan förneka att så är fallet.
 

Inga kommentarer: