måndag 26 oktober 2015

Inget nytt på 7 år

Jag har kört denna blogg i runt 7 år. Kanske mest för att jag har skrivklåda. Jag har skrivit största delen av en bok som ligger på is f.n.

Men vad var det jag skrev redan för sju år sedan? Egentligen samma saker som idag eftersom jag inte ändrat mina åsikter. Läget och de politiska besluten gick i helt fel riktning. Jag började med att enkelt konstatera att det inte var flyktingar som kom till Sverige, även om det var betydligt färre än nu, redan då. Jag kan alltså inte beskyllas för att vara efterklok.

Men det behövdes faktiskt inte många hjärnceller för att fatta vad problemet var och åtgärda det. Men den politiska viljan fanns inte och det falska tycka-synd-om svamlet fanns redan då. Givetvis i kombination med Ullenhagitis i stora mängder.

Så nu börjar vi närma oss botten. Man utesluter inga som helst budgetbesparingar för oss svenskar till förmån för den vansinniga migrationspolitiken som vi kan läsa på denna länk. De pengar vi förtjänar ska spendras på en sanslös invandring av personer som vanligtvis är lågutbildade, och enbart transporter sig hit för en bättre levnadsstandard och kallar sig flyktingar, vilket de inte är.

Käre medborgare, ställ dig nu frågan baserat på att migrationsverkets prognoser skrivs upp snabbare än någon hinner räkna på dem; hur blir det 2016, 2017 och 2018? Alltså, man ska låna 10 miljarder i första läget (som om vi inte har statsskuld så det räcker) för att finansiera vansinnet, ovanpå detta ”utesluts ingenting”. Tror du fortfarande på deras lögner? Det är just frågan som handlar om rena lögner utan verklighetsanknytning och total beröringsskräck med SD, och sopande under mattan av alla problem som deras politik för med sig, inget annat.

Inga kommentarer: