torsdag 19 november 2015

"Vi" - sa svinskiten

Nu menar jag inte att statsministern är en svinskit (länk), det är bara ett gammalt ordspråk min svärfar brukade komma med från Enköpingstrakten. Men av någon anledning kom jag att tänka på det.


Men i detta fall är det så att Löfvén knappast kan snacka om svenska folket som ”vi”, och snacka om att vi måste stå enade och hjälpa varandra och sedan acceptera denna och tidigare regerings som misstag ”vi” har begått som svenska folket. Jag och svenska folket är Löfvén ingen talesperson för. Han och den tidigare regeringen har varit för naiva, det kan jag tillstå, men jag har varnat för alla konsekvenser av den sanslösa invandringspolitiken på denna blogg sedan 2008, så jag är definitivt inte ”vi” med Löfvén. Vi är uppenbart enbart regeringen och det enda rätta vore ett nyval.
I synnerhet som de två senaste opinionsundersökningen visar att SD nu är större än både (s) och (m).


Men nu finns en ganska kul koppling eftersom socialdemokraterna och moderaterna egentligen har samma politik. Alltså kan de gå ihop och skapa partiet S&M, för landet som vill bli piskat av sadistiska politiker, och förväntas njuta av det. Sadismen står politikerna för emedan den masochistiska delen åligger svenska folket. Grattis!


Men igen är det så att media mörkar att SD är största parti med knappt 27%, vilket dock rapporteras i Metro (länk).


Inga kommentarer: