fredag 17 februari 2017

Brådmogen?


Vi har alltså en lag som säger att man är barn till dess man fyllt 18 år. Alla som hävdar att de är under 18 år är alltså barn. För det första måste man givetvis ha en klar gräns, som i detta land är 18 år för att klassas som barn. Detta kan man givetvis diskutera, men om man som migrationsverket gör, kategoriskt anser att alla under 18 år är barn, är sålunda inga barnäktenskap giltiga i Sverige.

Slutsatsen är mycket enkel är man under 18 år är man inte gift. Det är alltså helt ovidkommande av kulturer eller annat när man vistas i detta land. Nu har alltså någon förvaltningsrätt ansett en 14-åring som ”brådmogen” och äktenskapet med en kusin helt giltigt i detta land (
länk).


Ok, själv är jag en brådmogen 4-åring, eller kanske en omogen 102-åring. Slutsatsen blir alltså att ålder spelar ingen roll, det är hur mogen man är enligt någon rättslig instans som gäller. Snacka om rättsröta och subjektiva bedömningar. Eller kanske kan jag gifta mig med min mormor eftersom det funkar i Långtbortistan och den kultur som är accepterad där, som brådmogen 4-åring? Eller kanske man vill ogiltigförklara mitt äktenskap som omogen 102-åringen med min dotterdotterdotter? Om jag är en brådmogen 15-åring får jag handla på systemet då?


Vidare är flickan tydligen gravid vid 14-års ålder, om hon blivit gravid på svensk mark och ”mannen” tillstår att han är den blivande fadern har han alltså haft sexuellt umgänge med minderårig.
Hallå svenskt rättsväsende! Detta är inget annat än idiotiskt flum som inte hör hemma i ett rättssamhälle. I detta land måste svensk lag gälla och vad man har för lagar och sedvänjor i andra länder är ingen som helst ursäkt för att bryta mot svensk lag. Att acceptera att en 14-åring är gift baserat på det subjektiva begreppet ”brådmogen” är rent vansinne. Men om man avser införliva begreppet i svensk rättslagstiftning blir det alltså så helt ok med diverse dumheter som importerats till detta land de senaste åren. Varför i så fall inte acceptera sharialagar på en gång för muslimer? Hedersmord blir givetvis accepterbara och mycket annat. Islam är ju en ”religion” så varför ska inte sharialagar gälla i detta land för muslimer? Koranen står ju över svensk lag för muslimer. Könsstympningar av småbarn accepteras.
Hallå svenskt rättsväsende! Vakna och fatta att detta land heter Sverige. Här gäller svenska normer och svensk lag, inget annat.

Inga kommentarer: