fredag 24 februari 2017

Vad sägs om en kippavandring?


Kollade på FB och då jag är med i gruppen för Peter Springare hittade jag detta: ”Jag har ett förslag. Morgan Johansson, Anders Ygeman och Stefan Löfvén sätter på sig kippa, långa svarta rockar och lösskägg och vandrar genom Rosengård och Rinkeby sent två lördagskvällar.
Givetvis helt utan säkerhetsvakter.
När de gjort detta, får Ni min röst 2018 då Ni har bevisat att det multikulturella paradiset med religionsfrihet fungerar.

Det intressanta med detta inlägg är både skillnaden mellan verklighetsuppfattning i form av att det finns fundamentala skillnader mellan trosuppfattningar och kulturer, samt förnekandet av dessa hos svenska politiker.
Jag kan svårligen tänka mig att Johansson, Ygeman och Löfvén skulle ställa upp på detta, men samtidigt har det en poäng. Man har ju lyckats skriva in i grundlagen att Sverige är ett mångkulturellt land och medborgarna har givetvis religionsfrihet. Visionsflummeri utan anknytning till verkligheten. Friggebos tappra försök att starta ”We shall overcome”, och att man nämner uppenbar kriminalitet och andra saker som ”utmaningar”. Så mycket för visioner och flum.

Inga kommentarer: