måndag 10 april 2017

Kärlekens budskap?


Jag känner mig en aning konfunderad. Man har alltså manifestationer med kärlekens budskap, och att vi alla ska stå eniga emot terrorismen. Givetvis är jag heligt förbannad på det inträffade och tycker det är fruktansvärt.
Men att mot denna bakgrund snacka om kärlek, acceptans, vi tillsammans, förståelse och annat är rent naivt. Eller kanske ska man prata om att det är synd om Breivik? På samma sätt är det givetvis med ”återvändare”, d.v.s. personer som flytt hit, sedan rest tillbaka för att slåss med terrorister sedan resa hit igen. Återvändare var de när de stack från detta land, och vi vill inte ha dem tillbaka. Jag kan tänka mig samhörighet med och tycka synd om alla drabbade av dessa vansinnesdåd, men jag kan inte uppbåda ett uns av sympati för gärningsmännen, eller ens fundera på kärlek, avradikalisering eller annat svammel.
Personer som har deltagit i terroristisk verksamhet på något sätt ska straffas. Eller ännu bättre – vi ska inte behöva se dem i detta land, och inte betala ett öre skattepengar för dem.
Samröre med, deltagande i, eller understödande av terrorklassade organisationer måste vara direkt straffbart i detta land oavsett var dessa handlingar begåtts. Det finns ej heller någon som helst anledning att försöka förstå personers handlande eller ta dem under någon form av behandling. Efter avtjänat straff ska de utvisas om de inte är svenska medborgare, detta oavsett om de riskerar att råka illa ut i sitt hemland. Ägnar man sig åt terroristverksamhet har man förverkat sin rätt att vistas i detta land samt rätt till asyl.

Jag tänker inte be om ursäkt för att jag inte känner någon som helst sympati, medömkan, kärlek eller acceptans för terrorister. Att ha kärleksmanifestationer anser jag är rent trams, sympatimanifestation för drabbade och deras anhöriga hade dock varit på sin plats.

Men låt oss nu inte glömma vilka som är indirekt vållande till detta terrordåd – sittande och föregående regering. Det är den okontrollerade strömmen av personer som kommer till detta land, och som utan problem kan avvika och leva som illegala immigranter (s.k. papperslösa), som orsakat detta terrordåd. Sedan kan sjuklöverns representanter lägga ner alla blommor de vill där oskyldiga mördats.

Inga kommentarer: